mar012020

Markering av Holocaustdagen 27. januar 2020

Den internasjonale Holocaustdagen ble markert mandag 27. januar kl. 17.00 ved det jødiske minnesmerket på Eiganes gravlund.

På markeringen var det tale ved kommunalråd Dag Mossige, kransenedleggelse og musikalsk innslag.

Alle var hjertelig velkomne!

Om Holocaustdagen

FN har vedtatt at 27. januar skal være den internasjonale Holocaustdagen. Siden 2006 har mennesker i Stavanger og andre steder i Norge og verden vært samlet for å minnes ofrene i Holocaust. I løpet av 2. verdenskrig myrdet den nazistiske staten minst seks millioner jøder i systematiske massedrap. Nærmere 800 jøder ble deportert fra Norge. 22 av disse hadde tilknytning til Rogaland, kun to overlevde. Den yngste, Sam Becker, var to år gammel da han ble drept i Auschwitz 3. mars 1943. Navnene til hver og en av disse 22 er inngravert på minnesmerket på Eiganes.

Stor takk til Stavanger kommune for en verdig markering av denne viktige minnedagen!

Bilder fra arrangementet kan sees her

torsdag
des122019

Studietur for veksthusnæringen 26. - 30. oktober i regi av NIHK og Netanyaforeningen  #4

Dyrking i veksthus har sine utfordringer. I utgangspunktet vil vi lett kunne tro at disse utfordringene vil være svært forskjellig i Israel med sitt varme klima og i Norge med sitt kalde klima. Men med de nødvendige faglige innspill fra både praktikeren og forskeren, hadde Israels Ambassade i Oslo, først og fremst med Anders Melhus' innsats, lykkes med å legge opp et 3- dagers program som var meget interessant. Mer om dette kan leses i Netanaforeningens medlemsblad #4 her

nov192019

Samarbeidet Norge – Israel

Samarbeidet Norge – Israel

Mandag 25. november kl. 19:00 inviterer MIFF Stavanger, Norsk-Israelsk handelskammer og Netanyaforeningen til åpent møte med foredrag av Hans Fredrik Grøvan i lokalene til menigheten Kristen Tjeneste, Lagerveien 21 i Stavanger.

Hans Fredrik Grøvan er stortingsrepresentant for Kristelig Folkeparti fra Vest-Agder og leder for Israels venner på Stortinget. Han ledet gruppen også fra 2013 til 2015.

Tittel på foredraget: Samarbeidet Norge – Israel.

Enkel servering etter møtet.
Gratis inngang.
Velkommen!

mandag
nov042019

Nyhetsbrev #3

Samarbeidet vokser - skolesamarbeidet

Nyhetsbrev #3 20019

Mer om hva som har hendt med skolesamarbeidet mellom våre 2 byer, kan du lese her

mai122019

Nyhetsbrev #2

Nyhetsbrev nr 2/2019 er klart.

Du finner det her

Vennlig hilsen Netanyaforeningen

Page 1 ... 4 5 6 7 8 ... 21 5 neste »