mar022016

Markering av 20 år med vennskapsbyavtale i Stavanger bystyre

I anledning av at Stavanger i inneværende år har hatt vennskapsbyavtaler med både Nablus og Netanya i 20 år, ble dette markert i Stavanger bystyre mandag 29. februar 2016.

Foreningene hadde fått 3 minutter taletid hver.

Vedlagt finner dere formannens lille tale i anledningen.

mar022016

21. februar 2016 hadde byen Netanya bursdag

21. februar 2016 hadde byen Netanya bursdag. Vi gratulerer Netanya med 87 års bursdagen fra den 21. februar 2016. 21.februar 1929 ble Netanya grunnlagt. Netanya ble feiret av organisasjonen Netanya Foundation med et fantastisk panorama bilde av byen av kunsteren Moti Pinhassi. De skrev:  Say Happy Birthday to the city of Netanya (since 1929)! Check out this beautiful panoramic collage by the artist Moti Pinhassi

Dette bildet kan sees her:

og her

fredag
des042015

Europamesterskap i svømming arrangeres i Netanya, 2 - 6. desember 2015

Europamesterskap i svømming arrangeres i Netanya, 2 - 6. desember 2015

8. norske svømmere er utatt til å være med. i EU i svømming 2015. 4 av disse er fra Bergen.

"Elitesvømmerne her hjemme i Bergen var likevel aldri spesielt i tvil: De vil til EM, og EM skal det bli. Kortbane-EM i Netanya starter onsdag, og de fire som vanligvis plasker i vannet på Nygårdstangen som er med ned er Sverre Næss (23), Markus Lie (20) fra Bergensvømmerne og Monica (25) og Cecilie (25) Waage Johannessen fra BSC.

Sikkerheten har de alle drøftet. Israel er nabolandet til krigsherjede Syria. Nærheten er i tankene deres.

– Vi har alle tenkt på at det er mulig å bli hjemme, men sikkerheten skal være god. Det er uansett litt spesielt at EM tildeles et land der konfliktnivået er så høyt rundt grensene, mener Cecilie Waage Johannessen."

Mer kan leses her: http://www.ba.no/sport/svomming/spesielt-a-ha-em-i-israel-na/s/5-8-208132

Dette er internettlinken til arrangementet: http://www.isr2015ec.org/

Og her er mer: http://www.israel21c.org/europes-top-swimmers-set-to-make-splash-in-israel/?utm_content=buffere522d&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Netanyaforeningen ønsker de norske svømmerne og Netanya til lykke med arrangementet!

nov042015

Nyhetsbrev nr. 2/2015

aug182015

Smånytt fra Netanya

Netanyaforeningen har fått smånytt fra Netanya og vi vil takke Yael Rahum og Arne Karlsen så mye!

Mer kan leses her:

Page 1 ... 2 3 4 5 6 ... 14 5 neste »