torsdag
jul262012

Ingen europeisk suksess for Maccabi Netanya

Maccabi Netanya klarte ikke å nå gruppespillet i Europa League. Fotballaget fra den israelske kystbyen ble slått ut i andre kvalifiseringsrunde av det finske laget Kuopion Palloseura. Den første kampen mellom de to lagene ble spilt i Petah Tikva 19. juli og endte med en 2 - 1 seier til finnene. Dermed måtte Maccabi Netanya vinne returoppgjøret som ble spilt i Finland en uke senere for å ha noen som helst mulighet til å avansere til tredje kvalifiseringsrunde. Scoringen til kaptein Ahmad Sabaa i det 40. minutt ble kampens eneste og Maccabi Netanya vant oppgjøret 1 - 0. Dermed endte det 2 - 2 sammenlagt, men Kuopion Palloseura gikk videre på flere scorede bortemål.

Bedre gikk det for Bnei Yehuda Tel Aviv, Maccabi Netanyas rival i den israelske toppserien, som enkelt gikk videre til tredje kvalifiseringsrunde etter å ha slått Shirak fra Armenia 3 - 0 sammenlagt. Foto: Akseli Muraja

« Netanya satt verdensrekord i "sokkemosaikk" | Main | Mitt lille glimt fra Netanya juli 2012 »