fredag
des042015

Europamesterskap i svømming arrangeres i Netanya, 2 - 6. desember 2015

Europamesterskap i svømming arrangeres i Netanya, 2 - 6. desember 2015

8. norske svømmere er utatt til å være med. i EU i svømming 2015. 4 av disse er fra Bergen.

"Elitesvømmerne her hjemme i Bergen var likevel aldri spesielt i tvil: De vil til EM, og EM skal det bli. Kortbane-EM i Netanya starter onsdag, og de fire som vanligvis plasker i vannet på Nygårdstangen som er med ned er Sverre Næss (23), Markus Lie (20) fra Bergensvømmerne og Monica (25) og Cecilie (25) Waage Johannessen fra BSC.

Sikkerheten har de alle drøftet. Israel er nabolandet til krigsherjede Syria. Nærheten er i tankene deres.

– Vi har alle tenkt på at det er mulig å bli hjemme, men sikkerheten skal være god. Det er uansett litt spesielt at EM tildeles et land der konfliktnivået er så høyt rundt grensene, mener Cecilie Waage Johannessen."

Mer kan leses her: http://www.ba.no/sport/svomming/spesielt-a-ha-em-i-israel-na/s/5-8-208132

Dette er internettlinken til arrangementet: http://www.isr2015ec.org/

Og her er mer: http://www.israel21c.org/europes-top-swimmers-set-to-make-splash-in-israel/?utm_content=buffere522d&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Netanyaforeningen ønsker de norske svømmerne og Netanya til lykke med arrangementet!

onsdag
nov042015

Nyhetsbrev nr. 2/2015

aug182015

Smånytt fra Netanya

Netanyaforeningen har fått smånytt fra Netanya og vi vil takke Yael Rahum og Arne Karlsen så mye!

Mer kan leses her:

lørdag
mai232015

Live e herligt. 17. mai hilsen fra Arne Karlsen

17. mai her i Israel, regner jeg tradisjonelt med tre steder å feire den. Det er på Beit Scandinavia i Haifa, Beit Norwegia i Jerusalem og den som Den Norske Ambassaden arrangerer i ambassadørboligen i Herzelia. råd til å feire dagen. Det norske «konsulatet» i Ramallah derimot, skal feire dagen med fynd og klem.

Dette året ble jeg temmelig overrasket da jeg leste følgende i Norge i Dag 11. mai 2015: «Den norske ambassaden i Tel-Aviv har bestemt seg for å ikke markere 17.mai i Tel-Aviv i år, fordi de ikke har

Det er Gro Wenske som forteller at hun fikk denne informasjonen da hun nylig var på ambassaden i Israel for å sørge for personnummer til sitt nyfødte barnebarn. Men hun reagerer på at den norske delegasjonen i Ramallah har råd til å feire dagen. Her blir samtlige nordmenn som bor i Øst-Jerusalem innbudt, men ingen som bor i Vest-Jerusalem. Dette har blitt bekreftet, forteller Wenske i en epost til Norge IDAG.

mai172015

Live e herligt...

Live e herligt. Hilsen fra Arne Karlsen i Netanya, den 16. mai 2015.

Page 1 ... 10 11 12 13 14 ... 21 5 neste »