lørdag
mai042013

Universitetet i Netanya utnevner Sarkozy til æresdoktor

Benjamin Netanyahu og Nicolas Sarkozy (Foto: Yedioth Ahronot)Denne måneden vil tidligere president i Frankrike, Nicolas Sarkozy, bli utnevnt til æresdoktor ved Universitetet i Netanya. Begrunnelsen for utnevnelsen er Sarkozys "bidrag til staten Israel og det jødiske folk". Universitetets styre peker på at den tidligere presidenten "med mot og beslutsomhet har arbeidet mot rasisme og antisemittisme i Europa og resten av verden" og at "Sarkozy, helt fra starten av hans politiske karriere frem til i dag, har vært en sann venn av Israel. Han har strukket ut en hånd til Israel og landets innbyggere og har oppfordret andre europeiske ledere til å gjøre det samme".

Universitetets president, Zvi Arad, gleder seg til å ta imot Sarkozy, en mann som har "bidratt til å knytte bånd mellom Israel og Frankrike og som har arbeidet for å utrydde antisemittismen i Frankrike og ellers i Europa".

References (4)

References allow you to track sources for this article, as well as articles that were written in response to this article.
    Response: useful reference
    Lovely Webpage, Preserve the useful job. Appreciate it!
  • Response
    Netanyaforeningen - Hjem - Universitetet i Netanya utnevner Sarkozy til æresdoktor
    Response: Clode Noel

« De halve fortellingers tur | Main | Etioper fra Netanya kåret til Miss Israel »