NY BOK PRESENTERER ISRAELSK INNOVASJON
2018-09-01
Netanyaforeningen admin in Kjersti Inga Haaland

Fra kirsebærtomater til Arrows ballistiske missilforsvar: en ny bok om israelsk innovasjon gir leserne muligheten til å oppdage bemerkelsesverdige israelske oppfinnelser som har hatt en global innvirkning, skriver Israel Hayom. Blant oppfinnelsene i “Israels innovasjon”, en bok fra Israels innovasjonsmyndighet, er Iron Dome-rakettforsvaret, USB-flash-stasjonen, innovative vannavsaltingsteknologier, kerrytomater, Arrow-ballistiske missilforsvar, multippel sklerose medisin Copaxone og drypp vanning, for å nevne noen få.

“Takket være anerkjennelsen av viktigheten av forskning, utvikling og hovedsakelig menneskelig kapital, har vi blitt en kilde til kreativitet og innovasjon og et teknologisk drivhus som er en inspirasjon for hele verden og en kilde til nasjonal stolthet», sier den israelske økonomiministeren Eli Cohen. “Israel har siden begynnelsen anerkjent viktigheten av forskning, utvikling og innovasjon for sin eksistens og velstanden til staten. I dag er Israel også første i verden i investeringer på disse feltene,” sier han.

Ifølge Israels innovasjonsmyndighetsdirektør Aharon Aharon er “Israel kjent over hele verden som” oppstartnasjon “, en nasjon hvor innovasjon, entreprenørskap og gjennombruddsteknologier gir velstand og økonomisk vekst. «Mange turister kommer til Israel for å se fortiden, investorer kommer til Israel for å se fremtiden. Takket være entreprenørene og oppfinnerne bak disse produktene, er vi kjent som “innovasjonsnasjonen,” slår han fast. “Israelsk innovasjon” kommer i både tospråklige hebraisk-engelske og kinesiske utgaver. En utgave av boka er nå tilgjengelig for allmennheten på Israels innovasjonsmyndighets nettsted.

Netanyaforeningen gratulerer!

Kilde: http://www.nihk.org/2018/08/12/ny-bok-presenterer-israelsk-innovasjon/

Article originally appeared on Netanyaforeningen (http://netanyaforeningen.no/).
See website for complete article licensing information.