Israel møter Norge i Netanya
2013-03-29
Netanyaforeningen admin in Torgeir Riska

Sommerens store fotballhøydepunkt nærmer seg. 5. juni sparkes europamesterskapet for U-21-landslag i gang i Israel. Den første kampen spilles på Netanya stadion mellom Israel og Norge. I tillegg til åpningskampen skal ytterligere to kamper spilles i Netanya. 9. juni møtes Tyskland og tittelforsvarer Spania, mens Russland og Tyskland skal gjøre opp seg i mellom 12. juni.

Netanya stadion ble åpnet av ordfører Miriam Fierberg-Ikar 4. november 2012. Samme dag ble den første offisielle fotballkampen spilt på den nye stadion. Maccabi Netanya fikk en god start i sin nye storstue da de slo storlaget Hapoel Tel Aviv 2 - 1.

Netanya stadion har i dag en kapasitet på 13.800 tilskuere. Det foreligger planer om å utvide stadion ytterligere slik at den en gang i fremtiden kan romme så mye som 24.000 mennesker.

Billetter til kampene i europamesterskapet er foreløpig ikke lagt ut for salg. Følg med på hjemmesiden til UEFA, www.uefa.com, dersom du er interessert i å følge Israel, Norge eller noen av de seks andre lagene i sommerens turnering.

Netanya Stadium (Foto: Sharon Bukov)

Article originally appeared on Netanyaforeningen (http://netanyaforeningen.no/).
See website for complete article licensing information.