Nytt fra Netanya
2013-02-26
Netanyaforeningen admin in Arne Karlsen

58 prosent av Netanyas innbyggere benyttet stemmeretten og avla sin stemme ved det nylig avholdte parlamentsvalget i Israel. Stemmene fra Netanya fordelte seg slik

Tre av medlemmene i Knesset kommer fra Netanya: Robert Alitov (Likud-Beitanu), Aliza Lavi (Yesh Atid) og Yoel Razovozov (Yesh Atid).

For første gang i historien har en person med etiopisk opphav fått plass i kommunestyret i Netanya. 30 år gamle Sanbatu Eitengew har overtatt plassen til Yoel Razovozov som nylig ble innvalgt i Knesset.

Et nytt forretningssenter er planlagt bygd i Netanyas vennskapsby Sunny Iles Beach i Florida, USA. Sunny Iles Beach ligger i nærheten av Miami Beach. Byen har 20.000 innbyggere - flesteparten er jøder. Mange av disse har flyttet til USA fra Netanya.

Et underholdningssenter bestående blant annet av en kino med ti saler skal etter planen bygges i nærheten av Netanyas nye fotballstadion. Innbyggerne i området har allerede begynt å bekymre seg for det ventede trafikkaoset.

Plan- og bygningskomiteen har gitt godkjenning til byggingen av en ny jernbanestasjon i Harutzim Street.

Article originally appeared on Netanyaforeningen (http://netanyaforeningen.no/).
See website for complete article licensing information.